eugeniemol.reismee.nl

Ranch in Merrijig - Victoria

Howdy Fellas,


Ik dacht geen internet te hebben op mijn ranch, maar dat blijkt toch niet het geval. We hebben met de andere meiden hier een wifi-usb stick gekocht, dus heb ik toch even de tijd om jullie up to date te houden! Er is al heel wat gebeurd namelijk.


Ik kwam op zaterdagmiddag 1 feb aan in Mansfield, een stadje in Victoria. Daar stond Chris mij op te wachten om me vervolgens mee naar Merrijig te nemen, waar hun farm is. De eigenaren zijn Chris en Fiona, getrouwd stel van 55 en 65. Er werkt ook een Amerikaans meisje van 25, Kacey, en sinds een week is er heel toevallig nog een ander NLs meisje (Floor) gekomen. Ik kwam aan en na de lunch werden we meteen aan het werk gezet. Kasey heeft me de eerste dagen alles uitgelegd en verteld hoe het er hier aan toe gaat. In principe heb ik 5 werkdagen per week, van half 9 tot half 5 's avonds. Omdat het in de eerste 2 weken dat ik er was overdag over de 42 graden was begonnen we vaak al om half 8 en waren we dus ook om half 4 al klaar. Van de 5 werkdagen komen er elke dinsdag en woensdag 14 jarige tienermeisjes van een priveschool lessen. Die moeten we van 10 in de ochtend tot 3 in de middag alles over paarden leren en ze lesgeven. Dit alles doen we met Kacey, en nog Jayde en Sonia. De andere 3 dagen zijn het klusjes doen rond het huis, varierend van poeprapen, paarden poetsen en verzorgen, voeren, wonden verzorgen, paarden trainen en grondwerk doen, de lodge schoonmaken, de paarden van paddock naar paddock drijven (dit gebeurd allemaal op de quad, dus totaal niet erg om te doen.) en andere klusjes hier op het erf. Sommige zijn natuurlijker leuker dan de anderen, maar over het algemeen is het allemaal top. Ze hebben hier zelfs een automatische poepraap machine, dus soms is het hele ochtenden op de quad crossen, leuk baantje!!


Ik zit nu dus al op bijna op week 4 van de 5, en de tijd lijkt steeds sneller te gaan. De eerste 3 weken had ik mn eigen kamertje in de lodge, met een klein badkamertje erbij. Afgelopen week zijn Floor en ik naar het huis verhuisd, en delen we de kamer en badkamer ook met Kacey. Heb wel gemerkt dat ze hier niet zo nauw zijn met schoonmaken.... Het huis van binnen is een grote teringzooi (ze zeggen dat ze het allemaal gaan verbouwen, maar blijkbaar zijn ze dat al jaren van plan). Zo hebben ze een hond, Indi, echt een scheetje, maar die is inmiddels al 14 en begint incontinent te worden... Regelmatig dus dat ze in de ochtend in de keuken heeft geplast, maar dat niet direct wordt opgeruimd en dus het hele huis naar hondenpis stinkt. Daarbij ook nog naar kattenpis want dat beest vertrouw ik ook niet helemaal.. En ohja, ze hebben ook een geit genaamd Milly, en dat is mijn grootste vijand. Ze valt me elke keer weer aan (niet alleen mij gelukkig), en aangezien ze bang is voor water loop ik 24/7 met een waterbottle in mijn hand. Dit allemaal was wel een beetje wennen, zo ook met avond eten. Ik was gewend om gezellig met z'n allen aan tafel te eten en te kletsen, nou nee, niet hier. Iedereen schept z'n bordje op, Chris gaat in de ene kamer voor de tv zitten met zijn bordje op schoot, en Fiona in de andere kamer. Buiten zulke dingetjes, en het feit dat de voorraadskast een grote zooi is waarvan de helft al 2 jaar over datum is, is alles super. Ik vind het werken heel leuk en ik verdien er nog mee ook. Voordat ik hierheen kwam wist ik allemaal niet precies hoe het uit zou gaan pakken, en was het dus een beetje risky wat voor werk ik zou gaan doen, misschien werd ik wel gebruikt als huisslaaf of nany. Heb ontzettend veel geluk gehad en afgelopen weekend mocht ik zelfs mee op een tweedaagse rit, als staf!


We hadden donderdag en vrijdag alles voorbereid, de trailer volgeladen, de truck was gepakt en gezakt en we hadden het eten voorbereid + cakes&koekjes gebakken. Zaterdagochtend om 6.30 begonnen we met het klaarmaken van de paarden, en vervolgens werden ze met de vrachtwagen naar het begin van de berg gebracht. Daar zouden de 7 gasten ook komen en vanuit daar begon de tocht. We hadden Kacey, Floor, Nick en ik als gidsen. Voelde me behoorlijk professioneel met mijn blauwe werkblouse met logo, mijn bedrijfsjas en mijn walkie talkie. We reden door bossen en weilanden, door watertjes en over rotsen en noem maar op. Het was awesome!! Voor de lunch kwamen we bij zogenoemde 'mount Stirling' waar we een fotomomentje hadden. Prachtig, op het puntje van de berg met een stunning view op de achtergrond. Lunch hadden we bij Craig's hut, waar de truck en toyota met het eten klaarstonden. Craig's hut is een bekende plek, want de film 'the man from snowy river' is grotendeels daar opgenomen. (The man from snowy river is een paardenfilm die ongeveer 25 of 30 jaar geleden is opgenomen hier in de bergen in Merrijig. De cast bleef in de lodge van Chris slapen, en chris heeft ze zelfs op en neer moeten brengen naar de filmplekken.) Ik had voor ik hier kwam nog nooit van de films gehoord, maar moest ze hier natuurlijk wel kijken, en ze waren erg leuk. Het was dus heel vet om hier overal rond te rijden omdat ik heel wat plekken herkende van de films. Na wat shotjes bij Craig's hut was het tijd om weer verder te gaan. We reden weer de hele middag en om 6u kwamen we op de overnachtingsplek aan. Het waren weer 2 oude hutjes, eentje waar kookgelegenheden waren en eentje waar een aantal zelfgemaakte houten stapelbedden in stonden, van drie hoog. De gasten gingen aan de wijn en kaas bij het kampvuur en wij als staf gingen de paarden verzorgen en alles klaarmaken voor de volgende dag. We gingen redelijk vroeg naar bed want de staf moest zondagochtend weer om 6.30 op om de paarden klaar te maken en alles op te ruimen. Floor en ik sliepen in een van de stapelbedden, ieder in een eigen swag. Een swag is een soort van matras, tent en dekbed in een. Redelijk comfi! En omdat er was voorspeld dat het heel koud zou worden had ik 2 dekbedden en meer dan 7 lagen kleren aan. Ik kon me letterlijk niet omdraaien in mijn swag. Koud heb ik het zeker niet gehad. De volgende ochtend was het dus eerst paarden klaarmaken en vervolgens bacon en eggs als ontbijt nadat de gasten het hadden gehad. Spullen ingeladen en weer hops het paardje op rond 8. Deze ochtend zou een flinke ochtend worden met zwaar werk voor de paarden. We hebben iets van 3 verschillende bergen beklommen en afgedaald. De paarden moest heel steil naar beneden, soms was het zo steil dat ze naar beneden schoven. Wederom weer hele mooie plekjes gezien, tussen de koeien in een afgebrond bos gelopen en helemaal dichtgegroeide bossen waar je de persoon voor je niet kon zien door alle takken. 's Avonds kwamen we om 6uur terug in merijig op de ranch aan, meteen de paarden verzorgd en ze gecheckt op blessures en pijntjes. En daarna gingen we met de hele staf eten in de pub. Omdat ik de volgende dag als enige moest werken lag ik om 9uur al in mn nest om even wat uurtjes bij te slapen.


Kan wel zeggen dat het een top ervaring was, en dat ik heel blij ben dat ik toch nog een ranch heb kunnen vinden. Mijn zoektocht werd dus toch beloond. En heb eergister gehoord dat er onverwachts komend weekend nog een 2daagse rit is, dus een goede afsluiter van mijn tijd hier.


Nu ga ik boodschappen doen want morgen gaan Floor en ik een typisch Nederlands gerecht voor ze koken; andijviestampot met grootmoeders gehaktballen en poffertjes toe. Kijken of ik na een maand nog wat Nederlands koken kan.


Hoewel ik er dit jaar niet bij kan zijn bij carnaval zal ik komend jaar in mijn cowboyoutfit hossend de berg afgaan, en mentaal jullie steunen met de biertjes die jullie moeten verwerken.. Heel veel plezier en ik kijk uit iedereen over een klein maandje weer te zien!!


I'll seeya when Im lookin at ya!!! xxxxxxxx

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!