eugeniemol.reismee.nl

Einde van mijn trip

Goodafternoon guys,


Kerst is voorbij, buikjes rondgegeten dus tijd voor weer een verhaal. Mijn vorige verhaal was geeindigd bij de Whitsundays. De middag dat we terugkwamen van de Whitsundays heb ik met Thijs en Bas gespendeerd bij het lagoon en 's avonds gebbq'ed aan het strand. De volgende ochtend vertrok ik naar Townsville om vanuit daar met de Ferry naar Magnetic Island te varen.


Magnetic Island - don 12 tot zat 14 dec


Ik had om half 10 de bus naar Townsville, dus mijn wekker ging al redelijk vroeg af. Ik was echter al ver voor mijn wekker wakker, omdat ik met twee vieze zweedse jongens op de kamer lag, en niet heel erg lekker had geslapen aangezien ze nogal luidruchtig ademden. Ik spullen ingepakt en mijn busreis gehad. Alles was voorspoedig gelopen en toen ik aankwam in Towsville had ik de Ferry naar Magnetic Island. Op de boot kwam ik aan de praat met een oud vrouwtje, een lokale bewoonster van het eiland. Aan het eind van de rit boot ze mij en een ander meisje aan ons naar ons hostel te brengen met de auto in plaats van dat we de bus moesten nemen. Erg aardig en een goed begin van onze dag dus. Aangekomen bij mijn hostel was ik stomverbaasd. Het was zo mooi. Het was recht aan het strand, vanuit het zwembad en vanuit de bar had ik uitzicht over de zee, mooie palmbomen en een wit strand. Er waren kleine lodges met 8 bedden waarin we sliepen en er hing een leuke sfeer. Ik zat op de kamer met een Engels meisje van mijn leeftijd, Duits meisje die iets ouder was en een Nederlander uit Maastricht met het lelijkste accent dat ik ooit heb gehoord. Het was een 35 jarige man en had niet veel te melden. Maar ik kon niet klagen met mijn andere roommates, we hadden samen avondgegeten in de pub en vervolgens meegedaan aan de Trivia-quizz wat zorgde voor een leuke avond.


De volgende ochtend kwam ik twee meisjes van mijn Whitsundaytrip tegen, samen met hen en mijn roommate hadden we een 4wheel drive auto gehuurd. Daarmee konden we het hele eiland verkennen. Eerst waren we naar Horseshoe Bay gereden, in het noorden van het eiland, waar we konden snorkelen. Vervolgens nog Florence en Rdical Ba, maar echt veel koraal zagen niet. Langs de koala-track gereden en een Walibi spot waar we 'wilde' walibi's konden voeren. De tijd goed rondgekomen en om 5 uur naar Westpoint gereden, door de Mangrove om daar zonsondergang te kijken. We waren anderhalf uur te vroeg maar aan de praat gekomen met een local die aan het vissen was. Grappige man en leuke gesprekken gehad.


Op mijn laatste dag op Magnetic Island moesten we de auto terugbrengen en heb ik vooral veel gewacht. Ik had mijn bus naar Ferry-point, waar ik op de Ferry moest wachten en daarna nog op mijn bus in Townsville die meer dan een half uur te laat was. De busreis was overigens prima, een aantal films gekeken en om 7.30 pm kwam ik aan in Cairns. Ik verbleef in een hostel wat blijkbaar redelijk uit het centrum was, en dat geen pick-up service was. In het donker moest ik dus nog een half uur met 18 kilo op mijn rug mijn hostel gaan zoeken. Aangezien het in Cairns regenseizoen was, de humidity heel hoog was en temperatuur nog hoger, kwam ik bezweet aan bij mijn hostel. Mijn kamer werd me geshowd, ik lag op de kamer met een 35 jarige pool.. Bleek uiteindelijk minder erg te zijn dan ik had verwacht, en was die avond vroeg naar bed gegaan aangezien ik de volgende ochtend fit moest zijn voor het Great Barrier Reef.


Great Barrier Reef in Cairns !!! - zon 15 dec


Ik werd om half 8 's ochtends bij mijn boot verwacht dus het was vroeg opstaan geblazen. Ik had enorm veel geluk want ik had de goedkoopste trip geboekt, maar omdat er te weinig boekingen waren werden we overgeplaatst naar de dure, fancy boot, lucky basterd dus. We hadden de opties om te snorkelen en te scuba-diven, en we gingen naar twee verschillende snorklespots in het reef. Wat was het awesome. Snorkelgear gereed en eenmaal in het water was ik echt overwelmd. Nooit geweten dat een oceaan zo mooi kon zijn. Het was een perfecte dag, zonnetje scheen en water was heel rustig. Optimale condities om het Reef te bewonderen dus. Het koraal had zoveel verschillende kleuren en de vissen die we zagen waren zelfs nog mooier. Ik was alleen stom geweest, want ik had geen camera die onder water kon, en aangezien alle camera's op de boot al waren uitgehuurd heb ik geen foto's onder water kunnen nemen. Daar baalde ik daarna als een stekker van. Er waren echt vissen in alle soorten en maten, heb 2 schildpadden gezien en grote schelpen van meer dan een meter, soort oestervormig en als je ze aanraakte klapten ze dicht. Aan het eind van de middag waren we weer terug in Cairns, en zou ik Larissa meeten, mijn roommate op Magnetic Island. Ik had gratis diner-voucher, dus daar hadden we gebruik van gemaakt. We snapten achteraf ook waarom ze gratis waren, aangezien het eten niet te eten was.. De avond toch goed geeindigd in de club die bij haar hostel hoorde, Gilligans, het grootste partyhostel van heel Cairns. Waar ik overigens mijn vrienden uit Byron Bay weer tegen was gekomen. kortom een hele leuke avond gehad, en bij de tijd dat ik in bed lag, stond met geliefde 35 jarige poolse roommate op voor zijn ochtendwandeling.


Cairns - ma 16 dec


Ik had een vrij lange avond gehad de dag ervoor, en omdat ik geen tripjes had gepland deze dag had ik ook niet de behoefte om vroeg op de staan. Lekker alles op mijn gemak gedaan, een beetje Cairns gaan verkennen en het Lagoon gespot. Ik had overwogen om te gaan bungeejumpen, maar toen ik bij het reisbureau aankwam en de prijzen zag had ik toch besloten dit niet te doen. Wel had ik een horseridingtrip geboekt voor Cape Tribulation waar ik de volgende dag heen zou gaan, en dus was ik zo blij als een klein kind. 's Avonds mijn laatste avond met Larissa gespendeerd en hopsa vroeg mijn bed in.


Cape Tribulation - di 17 tot woe 18 dec


Ik zou weer om 7 uur opgehaald worden door een busje om naar Cape Tribulation te gaan, een plek in the rainforest 2 uur van Cairns ongeveer. We hadden een Aboriginal als guide, George, en had veel te vertellen. We begonnen de ochtend met een boottocht op de Daintree River, met de hoop om krokodillen te spotten. Ik moet zeggen dat mijn guide wel iets van Steve Irwin weg had, en had wel even mooi 2 krokodillen voor ons gevonden. Een kleintje van 1,2 meter op het land en (blijkbaar) een grote van rond de 3-4 meter in het water. Waarvan ik alleen de ogen kon zien. Het was relatief bijzonder dat we er twee hadden gezien, aangezien het high-tide was en het breeding-periode was, dus alle vrouwtjes de mangrove in waren getrokken. Na de boottocht kwam George ons weer oppikken met de bus en bracht hij ons het regenwoud in, de Daintree Forest. Hij gaf ons een rondleiding door het woud van een dik half uur en daarna dropte hij ons bij ons hostel. Ik verbleef in het hostel genaamd PK's, waar nauwelijks andere backpackers waren. Het was bizar rustig. Ik had een uur de tijd om me om te kleden en te lunchen, om vervolgens weer te worden opgepikt om te gaan paardrijden. Hier had ik de hele dag naar uitgekeken. Het was weer heerlijk. Een aardige vent in de 40, manager van een hostel en bijna eigenaar van de paardenfarm. Hij vertelde me dat hij backpackers aannam om voor hen te werken. Ze krijgen gratis accomodatie, eten en wifi, en 300 dollar per week. Daarvoor moesten ze 5 dagen in de week 6 uur per dag werken. Ik was stomverbaasd, als ik dat nou eens eerder had geweten... De tocht was awesome, nog leuker dan de rit in Byron. Ik had een oud race paard, Thunder, en met de gevorderde groep mochten we even crossen op het strand. heerlijk uitgewaaid in weilanden, strand en rainforest. De avond doorgebracht in de bar van het hostel en wat leuke locals ontmoet.


Woensag zou ik alweer teruggaan naar Cairns aan het eind van de middag, maar eerst wilde ik heel graag naar The Blue Whole. Mij was verteld dat The Blue Whole een soort grot was met allemaal verschillende kleuren steen en modder, en waar de Aboriginal vrouwen vroeger bevielen. De mannen waren er niet welkom, als ze er wel kwamen werden ze onvruchtbaar of zouden ze een ernstige ziekte tot dodelijke krijgen. Maar om daar te komen had ik wel iemand nodig met een auto. Het bevindt zich op private property en de locals willen het eigenlijk geheim houden. Ik vroeg de receptiemedewerkers hoe ik er moest komen, maar ze deden alsof ze er nog nooit van hadden gehoord, wat ik heel raar vond. Waarna hij vertelde dat hij het wel wist maar dat ze er niet over mochten praten. Toch had ik een local gevonden die me de route tot in detail had uitgelegd, en ook had ik een Canadese jongen en meisje, neef en nicht, gevonden die een auto hadden en die met me mee wilden. Om 9 uur hadden we afgesproken voor ontbijt en samen gingen we op zoek naar de de Blue Whole. Het was ongeveer een half uur rijden en hadden het redelijk snel gevonden. Er stond inderdaad een sign voor het bospad dat mannen niet welkom waren maar er was ons verteld daar niet veel van aan te trekken. The Blue Whole bleek uiteindelijk niet te zijn zoals we hadden verwacht, geen grot te bekennen, maar toch was het stunning! Het was een open plek in een soort bos, met blauw-groenig water. Heel erg mooi. We hadden wat tijd doorgebracht, wat gezwommen en het riviertje wat afgelopen en aan het eind van de ochtend weer teruggereden naar het hostel. De Canadezen hadden aangeboden dat ik met ze mee terug kon rijden naar Cairns, maar ik had nog een programma aan het eind van de middag dus dat had ik afgeslagen. Mijn afternoon-trip bestond uit zwemmen in een 'bijzondere rivier', wat ik eigenlijk niet heel bijzonder vond (misschien ben ik verwend..?) en een stop bij een tropisch ijs-boerderij. Ik was terug in Cairns om 7, en voor de komende dagen had ik een kamer geboekt in Gilligans, het party hostel van Cairns, jihaaa. Ik opende mijn kamerdeur, en ja hoor, weer 3 bekende gezichten. 2 Meisjes en een jongen die ik op Magnetic Island had ontmoet. Het was leuk ze weer te zien, en hadden met z'n allen en de twee canadezen (zaten ook in hetzelfde hostel) avondgegeten en uitgegaan. Eerst hadden we nog Bingo gespeeld, en kwam ik Yara Petra en Lea tegen, dat waren weer vrienden uit Byron Bay. Zo zie je maar weer, je komt iedereen overal tegen. Het was leuk hen weer te zien en met hun de feesten.


Cairns - don 19 dec


Ik had een goede nacht gehad en 's ochtends hadden we besloten met alle kamergenoten (behalve het chinese koppel dat boven mij lag) samen te ontbijten. Het voelde een beetje als een zondagochtend-familieontbijt. We hadden samen boodschappen gedaan en de jongen van Maggie Island, Dez, bleek een chefkok te zijn geweest in Ierland en had voor ons allemaal een English Brekky bereid. Mijn eerste Engels ontbijt, en hoe smerig ik dacht dat het zou zijn, hoe heerlijk het eigenlijk was! Na genoeg te hebben gegeten voor de hele dag zijn we naar het Lagoon gegaan, waar ik weer bekenden van Cape Tribulation tegenkwam. Maar het kon het regenseizoen niet zijn als het niet zou regenen dus na een half uur kwamen de eerste druppels. Wij snel terug naar Gilligans, trainingsbroeken aangedaan en met z'n allen op de kamer een film gekeken. 's Avonds zouden vrienden van Dez komen, twee meisjes, dus we moesten wat Goon inslaan. En raad het maar, de '2 vrienden' van Dez, bleken 2 meisjes te zijn die op mijn boottrip naar de Whitsundays waren. De twee domste en sufste dozen van de boot. Nou daar had ik dus echt geen zin in, dus was ik de kamer uitgevlucht en heb ik de hele avond geskypet met Amper, Lau, Felix en mam.


Green Island - 20 dec


Ook deze check-in was weer vroeg, en ik moest nog vroeger op om een onderwaterhoesje voor mijn camera te kopen. Ik wilde niet nog een keer foto's van het Great Barrier Reef mislopen! Aangekomen bij mijn boot, bleek ik letterlijk 1 van de 3 blanken te zijn, zover ik mezelf nog blank kan noemen, en de rest was aziaat. Het had de dagen ervoor redelijk wat geregend en vandaag waren de golven dan ook redelijk wild, wat dus zorgde voor een schommelende boot. Ja hoor, alle Chinezen werden zeeziek en hadden alles ondergekotst. Het smerigste ooit. De boottocht duurde ongeveer anderhalf uur, en aangekomen bij Green Island hadden we de hele dag de tijd om te doen wat je wilde. Je kon vantevoren kiezen om in een glazenbodem-boot te gaan of om te snorkelen. Ik had gekozen voor snorkelen als een van de weinigen. Waarschijnlijk omdat 80% van de chinezen niet kon zwemmen. Op het eiland was een stukje zee afgezet en bezet met lifeguards waar je zogenaamd kon snorkelen om het reef te zien. Hier bevond zich dan ook de andere 20% van de Chinezen die wel konden zwemmen, maar die waren dus een beetje naar zand aan het staren aangezien er geen koraal was daar. Er was wel een stuk koraal aan een kant van de pier, waaraan de boten aanlegden. Ik was de enige die daar was gaan snorkelen, en blijkbaar een bijzonder object voor Chinezen. Alle chinezen waren foto's aan het maken van mij als blanke in het water. Heel bizar. Het koraal was lang niet zo mooi als het koraal van afgelopen maandag, maar toch had ik me erg goed vermaakt. Ik had 4 schildpadden gezien en heel wat vissen. Ik kwam nog aan de praat met een Australische jongen, die bestuurder was van zo'n glazenboot, en had me aangeboden een ritje mee te varen met zijn boot. Nou, toch mooi een gratis ritje meegepakt, en een ander deel van het koraal gezien. Overigens ook flink wat vissen, een schildpad en ik mocht de boot besturen! Aan het eind van de middag was de trip weer voorbij. Ik ging naar de nightmarket met een roommate om daar een snelle hap te eten, en wat kerstcadeautjes te zoeken voor de familie Nothnagel. Later die avond was ik nog teruggegaan met twee meisjes uit mijn kamer voor een massage. 40-min massage voor 15 dollar. Dat kon je nergens anders vinden. Het bleek eerst 15 min met je voeten in een kruidenbad te zitten en daarna 25 min massage. Ik had andere meisjes gezien, die een dikke vette chinees hadden als massagist, en die lekker op hen gingen zitten. Zij met hun hoofd tussen zijn knieen. Nou ik was net aan het vertellen aan mijn vriendinnen hoe onprettig dat zou zijn en dat ik graag gemasseerd wilde worden door een vrouwelijke chinees, toen 2 meisjes 1 jongen ons kwamen halen voor onze massage. En jep, ik had het geluk. Ik had de jongen. Gelukkig een tiny chinese, en niet de dikke die ik had voorgesteld. We mochten op een bedje gaan liggen, hoofd in een gat. Het was redelijk awkward toen deze geliefde chinees mijn kont ging masseren, ondanks dat was het heerlijk en was ik weer helemaal soepel aan het eind van de massage. Dit was mijn laatste avond in Cairns en tevergeefs ook mijn laatste avond van mijn hele trip.


De volgende ochtend moest ik weer uitchecken, mijn spullen kon ik op mijn kamer laten staan om nog snel town in te gaan op zoek naar cadeaus voor familie Nothnagel. Daar was ik de avond ervoor namelijk niet in geslaagd. Rond 3 had ik de shuttle naar de airport, en om 6 vloog ik naar Melbourne. Ik had wat vertraging, en was op de airport Celine nog tegengekomen, een meisje uit Byron. We zaten in hetzelfde vliegtuig grappig genoeg. Ik landde om 11 in Melbourne en had vanuit daar een taxi genomen Park Orchards, waar ik om 12u aan kwam. Mark en Marijke en hun middelste zoon Sam waren me daar aan het opwachten.


Het was heerlijk, ik ben hier nu al bijna een week, en heb me heerlijk vermaakt. Ik heb kerst met de familie gevierd, ze hebben me meegenomen naar verschillende vrienden, we hebben een 1000steps wandeling gemaakt in de bergen in Melbourne, kerstlunch, kerstdiner gehad. Ik vind het heerlijk om weer even in een familie te zijn. Niet 100 duizend keer hetzelfde verhaal te hoeven vertellen, mijn eigen kamer, een heerlijk schoon bed en geen snorkende chinezen boven mijn hoofd. Ik kan dus wel zeggen dat ik een heerlijke kerst heb gehad, en hopelijk jullie ook.


Alvast een happy new year, en tot gauw!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!